Veelgestelde vragen

en antwoorden...

Veelgestelde vragen

Hieronder ziet u globale veelgestelde vragen met betrekking tot onze producten.
U kunt in het Control Panel onder 'Support' veel vragen (en antwoorden) met betrekking tot uw actieve diensten vinden.

Wordt uw vraag niet beantwoord op deze pagina?
Neemt u dan contact op via support@intention.nl, wij helpen u graag verder!

  • Wordt de domeinnaam geheel mijn eigendom?
    Iedere domeinnaam welke wij registreren komt geheel op uw eigen naam te staan. U bent dus ook de (juridische) eigenaar van de domeinnaam. Ook het administratief en technisch contact komen op uw eigen naam te staan. De gegevens zijn niet altijd zichtbaar in de 'whois', dit is afhankelijk van de extensie.
  • Ik wil mijn domein/website naar jullie verhuizen. Wat moet ik ondernemen?
    Wanneer u de bestelling bij ons plaatst, krijgt u automatisch de verhuis instructies toegestuurd. Allereerst kunt u het beste het contract bij uw oude provider opzeggen om problemen achteraf te voorkomen. Hiermee kunt u ook meteen een zogenoemde EPP/Authcode opvragen welke nodig is om de verhuizing te starten. Wij zullen de domeinnaam in verhuizing plaatsen en de bestelling afhandelen.
  • Hoe snel is mijn domein actief?
    Over het algemeen kunt u het beste 1 werkdag aanhouden. Echter is het ook mogelijk dat uw domeinnaam al binnen 3 uur (.nl bijvoorbeeld binnen 2 uur) werkt.
  • Een domeinnaam welke ik graag wil, zit in quarantaine, wat nu?
    Indien u een domeinnaam heeft gevonden welke in quarantaine zit, kunt u deze pas vastleggen wanneer deze weer helemaal vrij is. Dit kan afhankelijk van de extensie tot 45 dagen duren. Helaas is er wel een mogelijkheid dat uw gewenste domeinnaam direct geclaimd wordt door partijen die hierin gespecialiseerd zijn. Wij kunnen u dus geen garantie bieden dat de domeinnaam direct te registreren is als deze weer vrijkomt.
  • Is SSH toegang mogelijk?
    Nee, helaas bieden wij deze optie (nog) niet aan op onze hosting pakketten. Echter zijn de meeste zaken zonder SSH op te lossen. Komt u er echt niet uit? Dan kunnen wij uw commando natuurlijk uitvoeren. Bij een VPS kunt u uiteraard zelf SSH installeren en gebruiken.
  • Maken jullie backups?
    Jazeker, zowel voor onszelf als voor u.
    Wij maken standaard iedere nacht een backup van alle data op onze servers en slaan deze op apart ingerichte machines op.
    U kunt ook vanuit het Control Panel zelf een snapshot maken op gewenste momenten. Zekerheid volop!
  • Welke applicaties kan ik op het hosting pakket draaien?
    Naast onze installatie-tool bestaande uit Wordpress en Drupal, zijn er diverse applicaties welke perfect draaien op het hosting pakket. Denk hierbij aan Joomla, Coppermine, phpBB, vBulletin, zen-cart, osCommerce, MediaWiki, Mambo. In onze installatie-tool komen in de toekomst nog diverse applicaties bij, welke u direct kunt installeren.

    Wel raden wij het af Magento webwinkels op Shared Webhosting te draaien.
  • Ik weet nog niet welk pakket ik wil, kan ik later upgraden?
    Jazeker. Middels het Hosting Control Panel kunt u altijd zelf uw pakket upgraden tot het hoogst mogelijke. Daarnaast is het altijd mogelijk diverse uitbreidingen los af te nemen door contact op te nemen met de supportdesk.
  • Kan ik een pakket kiezen zonder de domeinnaam?
    Als u reeds een domeinnaam heeft, dan kunt u via de producten-pagina het pakket bestellen zonder domeinnaam. U voert de domeinnaam in tijdens het bestelproces en kiest bij de stap 'In Winkelwagen' bij de knop in het dropdown-menu de optie 'Bestel alleen pakket'. De domeinnaam wordt dan niet verhuisd. Het is wel van belang dat de domeinnaam reeds vastgelegd is.
  • Staat PHP Safe Mode uit, en ondersteunen jullie IonCube?
    Standaard staat PHP safemode uitgeschakeld. Aangezien u bij uw pakket een eigen php.ini bestand krijgt, kunt u dit zelf ook aanpassen, tevens kunt u hiermee ioncube activeren. Alle opties welke een standaard php.ini bestand bevat kunt u dus wijzigen.
  • Wat is de betaalmethode en betalingstermijn?
    Middels het bestelsysteem bieden we de mogelijkheid om per Automatisch Incasso, iDeal en Creditcard (Visa/Mastercard/Maestro) te betalen. Mocht u toch per bank/giro willen betalen, neemt u dan even contact met ons op. Bij uw volgende factuur zit ook altijd een betaallink, indien u in de toekomst per iDeal of Creditcard wilt blijven betalen.

    Wij hanteren een betalingstermijn van 14 dagen. Eventuele andere betalingstermijnen zijn vooraf bespreekbaar.